måndag 25 november 2013

Vad sägs om en motionsrunda?

Ett intensivpass med Clearblue?
Går in på Apoteket för att köpa äl-tester.
Hittar de under kategorin motion. Förvisso under "Hälsotester/motion". Men ändå. Jag skrattade gott till kassörskan, som inte hade lika roligt åt det. Varför träffar jag alltid sådana torrbollar?

Jo, vi tänkte prova äl-tester en sväng. Det är på mannens initiativ den här gången. Och ja, varför inte. Jag har inga förväntningar på att det ska ge oss önskat resultat. Men det skadar ju inte att testa någon gång då och då. Vi har provat enstaka gånger tidigare, men bara använt billiga tester. Jag tror att de är minst lika bra, de är ju däremot inte lika lättlästa som de digitala. En smiley går ju inte att tolka fel (det skulle väl vara om man råkar läsa den upp och ner, hehe).

Men jag måste säga att jag blir lätt illamående av en slogan på Clearblues förpackning: "Bli gravid snabbare". Åh! Att jag inte tänkt på det tidigare. Fräckt och osmakligt av Clearblue, är min åsikt. Men ja, anything goes när man ska tjäna pengar på fölk som inte lyckas bli gravida antar jag.

2 kommentarer:

  1. Vilken torrboll till kassörska! Märkligt ställe att ha testerna på...menar dom att en sväng i sänghalmen ger bra motion kanske? ;) Efter flera års försökande borde jag ju isf vara i topform :D
    Ja clearblues reklam får mig att må illa. Avskyr den! Det är ju sådana reklamer som spär på andras tro på att det går så lätt bara du slappnar aaaaaaaaav och dessutom äl-testar så blir du på smällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, precis! Ja, det vore intressant att veta vad företag som säljer graviditetstester/ägglossningstester etc. tjänar för pengar. Storkovan, kan jag tro!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina