onsdag 14 maj 2014

Nedräkningen kan börja

Vi, eller mest jag även om min man bidrog med den lååå-ååå-åånga rubriken "Nedräkningen till början på resten av våra liv", har gjort en slags IVF-nedräkning.
Kalendern, eller schemat om en så vill, hänger på kylskåpet och visar när det troligen är dags att börja med nässprejen. Varje dag får man sätta ett kryss. På vägen finns, på några ställen, lite peppande ord, medkänsla och glada utropstecken.
Sedan har vi, eller okej, mest jag, bestämt att när det är 50 dagar, 40 dagar, 30 dagar, 20 dagar och 10 dagar kvar så ska vi göra lite speciella grejer. Det blir att gå på bio, käka ute, äta hotellfrukost, ge varandra varsin liten present och slutligen ha picknick. Lite extra märkvärdigt ska det väl vara att räkna ner till IVF:en när det känns som att det är en sådan fasligt lång tid dit.

55 days to go!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra grej, klart ni ska fira att det närmar sig! Jag minns så väl när min gynekolog sa att vi fick räkna med ca 3 månaders väntetid till första besöket på fertilitetsmottagningen. Det var strax innan jul förra året. Tre månader kändes som eoner av tid och jag är glad att de inte sa att det skulle dröja till maj innan vi fick komma igång för då hade jag nog åkt till skogs och grävt ner mig själv. Har väl aldrig varit så kluven till tidens rasande fart, den kan inte gå nog snabbt samtidigt som jag vill stoppa den så att den där åldersdörren inte är i närheten av att stängas.

    Kram från hon som tydligen inte kan fatta sig kort

    SvaraRadera
  2. Vilken kul grej! Verkligen peppande!! Ha så roligt och trevlig helg!

    Många kramar!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina