lördag 16 augusti 2014

Pundararmen

Efter ett gäng blodprover på senare tid har jag lärt mig att höger arm är hopplös, ja låt oss säga omöjlig, att få något blod ifrån. Så det är bara för sköterskorna att gå direkt i vänster arm. Min hud är lite känslig och får lätt blåmärken så efter tre blodprov inom loppet av tio dagar förvandlas den till en slags, jag kommer inte på något bättre ord, pundararm. Känns kanske igen för fler?

I morse tog jag den sista dosen nässprej och igår tog jag den sista sprutan med fostimon, sedan i torsdags trappades ner till 150 mg. I kväll är det dags för sprutfinal. Det är dags för sprutan som legat i kylskåpet och väntat ett tag nu. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men det är den "pennspruta" som ges 36 timmar (blir det nog) innan äggplocket. Det känns som en piece of cake att få ta en sådan spruta i magen efter dessa dagar. Klockan 20.00 är det dags, lördagsunderhållning deluxe.

2 kommentarer:

  1. Jag har samma problem. Är dessutom väldigt svårstucken. Mina kärl gömmer sig alltid så det blir några stick innan de hittar rätt. :P

    Så det är dags för Ovitrelle ikväll. Härligt! Den är en lätt match att ta jämfört med de andra. Kanske för att det är sista också.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt som en plätt. Men lite pirrigt innan det var gjort för att den är så definitiv. Finns ingen extra spruta om det skulle gå fel på nåt sätt. Du vet, om små tomtar hoppar in genom fönstret och öppnar kylen, eller om man råkar sticka sprutan i stolsdynan i stället för magen ;) Kram!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina