tisdag 18 november 2014

En cykel som hittat hem?

Det händer inte så mycket i vår lilla barnlöshetsvärld just nu. Två veckor sedan vi förstod att behandlingen misslyckats. Just nu accepterar jag lugnt att det kommer ta tid, på något sätt. Men det är stor betoning på just nu, det där går ju i perioder. I helgen fick jag en liten mellanblödning som varade i tre dagar. Det brukar jag never ever ha. Men när jag checkade av med kliniken i måndags fick jag veta att det inte alls är otänkbart att det är hormonerna som spelar mig ett spratt så här några veckor efter ivf-behandlingen. Givetvis tog jag ett graviditetstest ändå i helgen, om utifall att. Men det var som väntat negativt. Akupunktören, som ju vill veta hur det står till med alla diverse kroppsvätskor, sa att det var bra, att kroppen rensas på något sätt. Men jag vet inte. Det skulle också kunna vara den gamla cykeln som försöker hitta tillbaka, perioden stämmer, ivf:en ställer ju till det lite så att menscykeln rubbas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina