måndag 9 februari 2015

Tack, tack, tack!

Bakom dörren med varningstriangeln
finns rummet där the magic is happening!
Verkligen jättetack för alla varma kommentarer efter att jag valde att dela med mig lite mer av vem jag är. Det känns som att det var ett riktigt bra beslut!

Jag ser fram emot att kunna skriva och fota på ett lite annorlunda sätt än tidigare om vår tredje ivf som drar igång om mindre än tre veckor. Helt galet, förresten! Det känns dessutom bra att kunna berätta öppnare om föräldrautbildningen inför adoptionsprocessen. Jag tror att det är vi och tolv andra personer som börjar den nu på torsdag. Ännu mer galet snart! Och så vansinnigt spännande. Detta är ju, till skillnad från ivf:en, något som vi aldrig stått inför tidigare.

Ytterligare en grej som gör det roligt att vara öppnare i bloggen, är förstås att kunna bjuda på lite trevligare bilder. Här är jag vid andra ivf-försöket på kliniken i Falun, just innan ägget skulle sättas in. Jag hade på mig en "nu jävlar håller vi tummarna"-tröja. Fotbollslaget Chelsea FC är min mans favoriter. För länge sedan, innan vi visste att det skulle vara så himla svårt att ens bli föräldrar, förhandlade vi med varandra att om vi får en flicka så ska hon heta just Chelsea i mellannamn på min mans begäran. Får vi en pojke vill vi att han ska heta Erik i mellannamn, efter hans morbror som inte är i livet längre.

8 kommentarer:

  1. Så modigt av dig att bli ännu mer personlig här i bloggen! Sedan jag blivit mer modig att dela med mig av barnlöshetsgrejen så mår jag mycket bättre. Det känns så himla skönt att slippa ljuga och slingra sig! När någon frågar om barn så säger jag helt enkelt att det inte kommer bli några utan hjälp och oftast så blir det inga följdfrågor på det. (De blir väl överrumplade av det svaret)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner detsamma! Att det varit en vinst för välmåendet att våga säga som det är. Haha, känner igen den överrumplade reaktionen.

      Nu när jag tycker att det ska bli så spännande med föräldrautbildning och att äntligen göra tredje ivf:en så hinner jag ibland berätta allt när nån bara hunnit med "Hej! Hur mår du?" :)

      Radera
  2. Hoppas så ert efterlängtade barn är på väg snart!!! Jag håller tummarna!
    Jag spanade in bloggarna du tipsade om nyligen och gillade verkligen Miss Hultgrens "månadens sak". Kände igen mig eftersom jag också gärna köper saker till barnet jag längtar efter... <3 Gör du det med? Har du också redan en fin liten "samling" hemma?
    Kram! E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det är toppen! Vi behöver alla tummar vi kan få och du får självklart tillbaka tummar härifrån =D

      Jag har ofta sett grejer jag vill köpa. Men är fortfarande i fasen att jag hejdar mig … Jag tror att det kanske kommer lossna för mig om vi väl vet att vi kommer att adoptera och då kunna göra som Miss Hultgren, att köpa månadens sak.

      Men en samling här hemma i garaget har vi ändå! En massa leksaker och barnkläder från min barndom =)
      Kram!

      Radera
  3. Å, hej där, Lina!

    Så roligt att få ett ansikte till texterna! Önskar er ett lyckat IVF-försök OCH en lyckad adoption!

    Många kramar,
    Tove

    SvaraRadera
  4. Vad modigt och fint av dig att "komma ut ur garderoben" i bloggvärlden :) Följer dig fortfarande då jag så gärna vill läsa om den dag ni får ert barn. För den dagen kommer!! Spännande med adoption OCH ny ivf på gång. Stort lycka till och KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh, blir så rörd av att se orden "den dag ni får ert barn. För den dagen kommer". Varmt tack för nätstödet. KRAM!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina