tisdag 24 mars 2015

En lugn ruvning

I helgen var jag i Stockholm och jag känner mig så glad över att jag och min vän tog oss dit. Vi har haft riktigt mysiga dagar. Det började med ett mer än överfullt tåg och att stå hela vägen vid utgången. Det gjorde mig lite orolig, jag kom att tänka på att det ju inte bara var en konsert vi skulle på, utan att det är allt därikring som kommer till också. Men det gick verkligen jättebra. 

Ewa Stackelbergs utställning Fotogram
fick mig att klappa magen lite extra.
Vi inledde med Vapiano, en kaffe i solen och Fotografiska. När jag blev trött, fanns alltid en stol att vila sig på en stund. Och så hade vi sittplatser på den heltsjuktjävlabra Katy Perry-konserten! Vilken världsstjärna! Hon hade 127(!) medarbetare i sin stab. Det var ballongflygning, fyrverkerier och sjukt mycket annan rekvisita. Men det var trots allt när hon stod stilla och sjöng de lugna bitarna som hon var som bäst. En magnifik avslutning på vår lugna tjejhelg.

I övrigt ruvar jag vidare. I dag är det ruvardag fyra och jag har druckit 12 dl av mina 2 liter vätska. Dessutom har jag varit på promenad med en rar vän och hennes bebis. Jag passade på att gosa med honom lite, tänkte att vill ha barn-tentaklerna spritter ännu mer i kroppen och ryktet når våra små embryon. Det är ju nu när som helst som de klamrar sig fast. Hoppas, hoppas!

Jag är fortsatt trött av pravidelen och ibland väldigt illamående, men svullnaden har tack och lov börjat gå ner. Imorrn tar jag mig till kliniken för att få dropp.  

6 kommentarer:

  1. Låter som du haft en väldigt bra helg. Yksi metoden är det ju så klart. En av varje :)
    Jag hoppas du får må got hela vägen nu. Kram Fina Lina.

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar förbatt det blir en bebis den här gången! (inte två för då får man gå med oron över en riskgraviditet hela tiden)

    SvaraRadera
  3. Har följt din blogg då och då. Och kan bara säga att det finns alltid hopp. Jag gjorde mitt tredje och sista IVF-försök i januari. Inget till frysen och två embryo tillbaka. Kände bara uppgivenhet och hopplöshet! Men det gick vägen och är nu gravid i v 13 med tvåäggstvillingar. :) Lycka till nu! /åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, du anar inte hur denna kommentar kom precis när den behövdes. Tack! Och så glad jag blir att läsa att det gått bra för en "ivf-syster". Varmt lycka till med tvillingarna :)

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina