söndag 15 mars 2015

Lättare och tyngre samtidigt

Nu är sista sprutan tagen. Jag höll på att sätta hjärtat i halsgropen när maken tog fram en tom ovitrelle, alltså sprutan som ska kicka i gång ägglossningen om 36 timmar. Det visade sig att den gamla ovitrellen låg kvar i kylen medan den nya också låg där fast i en mindre kartong. Jisses. Det hade varit en svår nöt att knäcka om vi glömt att hämta ut sprutan.

Också i dag har jag legat mest stilla. Jättetrött. Men nu börjar jag tro att det är någon sjuka och kanske inte alls hormonerna. Hoppas bara att jag är lagom pigg på tisdag när det är dags för äggplocket.

Den här ivf-behandlingen har gått så otroligt fort. Jag vet inte riktigt var tiden tog vägen. På något bisarrt sätt är det som att det både blir lättare och tyngre för varje gång. Innan första behandlingen var jag alldeles kallsvettig när jag tänkte på nässprejen, sprutorna, äggplocket … Nu när tredje snart är slut är det ingen big deal, egentligen. Det är väl det positiva.

Det negativa med ivf-karusellen är att de förhoppningar och förväntningar jag hade vid försök ett och två inte riktigt finns kvar nu. Jag förstår inte riktigt varför vi gör det här. Adoptionen är greppbar, det kan leda till ett barn. Men det här? Är det något som kan fungera? Mitt sinne vill inte riktigt tro det. Det är väl så att man tror det när man ser det. Snart vet vi mer.

2 kommentarer:

  1. Du är såååå sjukt stark, fast jag fattar att ditt hopp är borta så håller jag alla tummar och tår för er. På Tisdag ska vi på vårt första IVF samtal. Hoppas så vi får köra igång på direkten, men efter 3 års försök så känns det lite som hoppas försvunnit även här, trots vi inte fått göra någon IVF än.
    Jag är en tjej som är väldigt vältränad (säger inte detta för att låta mallig) utan mer för jag är så sjukt orolig över vikten. Eftersom jag inte är så lång och sedan har mycket muskler har jag ju inte det bästa bmi:t man kan ha...har du fått väga dig massor under IVF försöken?? Har du Instagram? Tänker om man hade kunnat följa dig/er där med? Lycka till med äggplocket!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för peppen. Hoppas att ert ivf-samtal gick bra igår och att ni känner att hoppet kommer åter efter att ha besökt kliniken! Så kändes det verkligen för oss.

      Jag har inte vägt mig så mycket, men haft rätt bra koll på min vikt. Det som är viktigt med att det blir ganska rätt är väl bland annat att det blir rätt dos i sprutorna och förstås att man har de bästa förutsättningarna när man kör i gång tänker jag.

      Jag instagrammar inte om barnlösheten.

      Varmt lycka till i eran process!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina