torsdag 26 mars 2015

Sorg och hopp samtidigt

Vi fick ett sorgligt besked i går eftermiddag. Inget av äggen klarade sig till frysen. Jag kände mig så uppgiven och förtvivlad när ordet "Tyvärr" … trädde fram i brevet. För mig kändes det så självklart att något, ja till och med några, av våra sex ägg skulle ta sig ända till frysen. Min man blev inte lika förvånad, han hade lyssnat mellan raderna och tänkt att äggen inte verkade vara så bra.

Nu är vi hur som helst extra glada över att vi bestämde oss för att sätta in våra två ägg direkt och inte försöka vänta. För vi slutar givetvis inte att hoppas. Men visst är det en konstig känsla att sörja och hoppas samtidigt. Igår, strax efter att vi fått det tråkiga beskedet, dök det upp en kommentar som skänkte extra hopp. Den hade inte kunnat komma lägligare. Tack Åsa!


6 kommentarer:

  1. Ledsen för eran skull MEN du ruvar nu, glöm inte det och nu SKA det fungera eller hur? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, precis! Jag ruvar på våra guldägg :)

      Radera
  2. Vad tråkigt:( håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Ledsen jag blir för er skull, fick ni någon förklaring till varför det blev så? Hoppas att ni kan glädjas åt de två återförda embryona, det finns ju fina chanser att de fäster, håller tummarna för glädjande besked framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tummarna! Vi har inte fått nån närmare förklaring, men om jag orkar ska jag fråga när det är dags att ringa om graviditetstestet.

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina