tisdag 5 maj 2015

Pirrig helg

I helgen ska jag träffa släktens nytillskott för första gången! Pirr, pirr, pirr … Det känns så märkligt att jag inte ens klappat gravidmagen och plötsligt är bebisen född och nu en månad gammal. Men så kan det lätt bli när det är 100 mil emellan oss.

Maj månad är så himla tudelad däruppe. Jag minns ett år i högstadiet, då badade vi första gången i maj. Det blev några håltimmar, och skolk, att vi gick mot badstranden och slängde av oss till underkläder för att bada och torkade i solen. Annars är det ofta, som nu, ganska kallt.

För några år sedan minns jag att det var inne att ha sådana där lite större pooler i trädgården. Glada i hågen tog halva Gällivare fram dem i början av juni, tillsammans med studsmattorna, bara för att skolavslutningsveckan se ett snölager på sommarprylarna.

Enligt SMHI kommer nätterna att vara nollgradiga nu närmast. Brr … Det verkar inte ska snöa i alla fall men vinterjackan är det ytterplagg som följer med, därmed basta. Skönt i alla fall att det inte är så kallt som sist, minus trettifem är inte att leka med.

Lilla kusingrynet, moster är på väg!

Januari 2014, Malmberget. Trettifem minus.
Jag bad Tobias att ta "en sån där snygg hoppbild" på mig.
Detta blev resultatet. Haha!
Malmberget, 9 juni 2008. True story!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina