måndag 15 juni 2015

Nya biodagen

Vi var återigen i Stockholm denna helg. Jag på möhippa och mannen på svensexa. En verkligt rolig och minnesvärd helg måste jag säga. Strax efter att vi kommit hem igår var det bara att pinna iväg mot bion för att se Jurassic World, helt okej film!

Innan det bar av mot huvudstaden så har jag fotat några skolavslutningar i jobbet. Det tillhör verkligen stunderna när man längtar med hela hjärtat efter att bli en familj. Alla barn, föräldrar och släktingar är så finklädda och tänk att få höra sitt barn sjunga Idas sommarvisa. Den här gången lyfte jag blicken från linsen för att se föräldrarnas blick. Många tindrande ögon. Jag är osäker på om jag minns min första skolavslutning, kommer däremot ihåg den andra starkt som något väldigt glädjefyllt. Skolavslutningarna i högstadiet var det nästan att man plågade sig igenom. Man ville bara ha sommarlov NU och väntade otåligt på att rektorn skulle prata klart. 

Avslutningsvis kan jag säga att bio var ett ypperligt sätt att slippa använda söndagen till att grubbla över barnlösheten. Nya biodagen kanske?

2 kommentarer:

  1. Min yngsta gick ut 9an och inte ett öga var torrt för två veckor sen. Och dan efter tog den äldsta studenten. På studentskylten hade vi en bild på honom från hotellet i Hanoi några dagar efter världens största mirakel hade inträffat. Sonen var superstolt över sin skylt och vi fick träffa hans bästa tjejkompis - också adopterad. Tänk till hösten för 19 år sen blev vi äntligen en familj. Håll ut, en dag är det er tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är små berättelser som dessa som gör hjärtat lite extra varmt och längtan lite extra uthärdlig. Tack!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina