lördag 19 september 2015

Att pyssla skiten ur ett A4


I dag har jag handlat pysselgrejer. Lite har jag handlat inte minst inför nästa helg, när vi får fint Örebrofrämmande. Det blev ritpapper, kritor, målarfärg och penslar.

Men jag har också handlat lite smått till det kommande fotoalbumet. Eller, fotoalbum är att ta i. Det vi kommer få göra, så småningom, är att klistra cirka 20 noga utvalda fotografier på A4-papper som vi kan binda ihop med något fint snöre om vi vill. Det är också okej att sätta klistermärken på pappren.

Jag, som älskar sådant här, kommer gå all in inom de ramar som finns. Jag drar en "Vänner"-parallell här och tänker lite på när det vankas fest och Monica låter Phoebe ansvara för de futtiga uppgifterna muggar och is. Hon får hela festen att kretsa runt is och muggar. Så jäkla skön!

Det må vara något så fyrkantigt och oglamouröst som A4-papper vi har att jobba med, men tjusigt värre ska det minsann bli.


"Phoebe in charge of cups and ice". 
Nu har vi förresten skickat in vår uppdaterade medgivandeutredning (utan felstavningar) och pappren från polisen. Det innebär att bara läkarpappren kvarstår efter att vi blivit undersökta på tisdag. Sweeet! Men jag förväntar mig längsta veckan i mannaminne när undersökningen är gjord och pappren ska skickas hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina