tisdag 13 oktober 2015

En bubbla och en blommig framsida

Igår kväll satt jag länge och väl med vårt blivande album. Jag klippte ut bildtexter och skrev lite löst vilken bild som ska ligga på vilken A4-sida. Självklart har jag numrerat för att kunna strukturera. Sedan fick mannen komma och kika, tycka till. När det kommer till pyssel kan jag förstå att han inte är så sugen att hålla på med det. Det vet jag sedan tidigare. Jag å andra sidan, älskar't. Bildtexterna sitter fast med gem, i väntan på att bilderna ska klistras in.

Nu var det ju lite, okej väldigt, tråkigt att fotografierna inte landade i lådan i dag. Men de kommer förhoppningsvis i morgon. Jag och mannen inhandlade lite klistermärken i dag i stället. Några med glittriga cupcakes, kommer väl till pass bredvid fotot av bakande moi. Sedan blev det lite hjärtan och blommor.

Vi kör på en blommig albumframsida,
tänker att den "poppar ut".
Jag har svårt att hålla annat i huvudet än jobb och adoptionsprocess. Det är ungefär de två bitarna jag får plats med just nu och ska jag vara ärlig är väl tankarna någon helt annanstans när jag är på jobbet även om jag får gjort det jag ska.

Får se hur kroppen och sinnet landar i att vi inom en snar framtid och lång tid framöver inte kommer kunna göra ett smack för att påverka processen. Jag ska verkligen försöka att hitta något annat att lägga fokus på då. Träning, till exempel. Det har jag noll vilja till så länge adoptionsprocessen är så här intensiv. Bubbla deluxe.

I morse fick vi förresten iväg den översatta utredningen och extrapappret. Fick genast svar av Barnens Vänner att de skickat vidare det till översättaren, som ska översätta till kinesiska. När det är gjort och vi får tillbaka utredningen, då mina vänner är vi i kö! Då är det verkligen vårt barn vi väntar på. Då existerar vi för St Lucy, kanske för vårt blivande barns mamma, som inte har en aning om oss ännu. Det här med att vi existerar för St Lucy så snart vi står i kön, är väl i och för sig lite att ta i. Det handlar ju om att då öppnas möjligheten för Barnens Vänner att föreslå oss som sökande när St Lucy letar sökande.

Det är fortfarande lite för stort att ta in. Men vi har väl några dagar på oss innan vi ens finns i den där kön. Förhoppningsvis bara några dagar på oss, alltså. Sedan har vi nog så lång tid på oss att försöka smälta resten av processen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina