fredag 23 oktober 2015

En gissningslek!


Jag vet inte om detta är totalt opassande i adoptionssvängen. Men jag tänkte ändå slänga in en gissningslek eftersom jag tycker sådant är så festligt. Jag har nog inte sett det i adoptionssvängen när jag tänker efter, men ser det jämt i gravidbloggar. Här finns tre frågor att gissa svaren på:
  • När får vi barnbesked?
  • Får vi en flicka eller pojke?
  • Hur gammalt är vårt barn? (när vi får BB) 
Min gissning ser ut så här:
  • Barnbesked 26 september 2016.
  • Vi får en pojke.
  • Vår son är 17 månader när vi får barnbesked.
Tobias gissning:
  • Barnbesked 10 oktober 2016.
  • Vi får en pojke.
  • Vår son är 18 månader när vi får barnbesked.

Väldigt lika gissningar för oss, som synes. Men alla får förstås vara med och gissa! Vad tror ni?

Åååh, det är så spännande!

34 kommentarer:

  1. Så roligt!!!
    Men jag tycker du får ge oss jämlika förutsättningar… Berätta först upp till vilken ålder ni angav att ert barn får vara och om ni gick med på i förväg kända särskilda behov.
    Blir kul att gissa sedan!
    Evelina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det uppdaterat! :)
      1. 0-3 år.
      2. Ganska öppna inför olika särskilda behov.

      Radera
    2. Tack! :-)
      Jag gissar på 20 jan 2017, pojke, 26 månader vid barnbeskedet.

      Radera
    3. Tack för gissningen! =)

      Radera
  2. Hej vad spännande! Kul att ni gör en gissningslek. Jag gissar på barnbesked 7 mars 2016, flicka, 13 mån vid beskedet. Men hoppas såklart att ni får besked så fort som möjligt❤️ Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gissar barnbesked 12April 2016. En liten gosse som är 10mån.vid beskedet.

    SvaraRadera
  4. Hej. Jag tror att barnbeskedet kommer 17maj2016. En flicka som är 15månader vid beskedet. Kram svärfar /far.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande att se om du har rätt :) Kram!

      Radera
  5. Å, såklart ni ska ha gissningslek! Jag gissar: 12 juli 2016, pojke, 13 mån vid BB.

    SvaraRadera
  6. 3/7 -2016 en pojke i sin kusins ålder. Nästa år firar vi jul tillsammans med kusinerna hemma hos er. ❤️

    SvaraRadera
  7. Barnbesked : 28 juli 2016
    just detta datum är det 30 år sedan jag landade på Svenskmark efter en lång flygning från Peru
    så jag skulle tycka vore kul om just denna dag blir en stor dag för er

    Ålder vid barnbesked tror jag är 2 år och två månader och det är en flicka

    Mvh adopterad från Peru

    SvaraRadera
  8. 16 maj 2016, en pojke. 15 månader vid besked

    SvaraRadera
  9. 6.6.2016, en tjej, 11 månader <3
    Lycka till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två sjätte juni-gissningar! Men en helgdag som sagt =) Men spännande att se om nåt av det andra stämmer!

      Radera
  10. Min gissning: 6 juni 2016, en tjej som är 1 år och 7 mån vid bb. =) Kram, Silvia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh, spännande! Men datumet blir nog svårt att pricka in. 6 juni är en helgdag =) Stor kram!

      Radera
    2. Det var som sjutton! Och jag som tänkte ta 4 juni men valde bort det pga att det är en lördag... Sen missade jag nationaldagen, haha. Nåväl, jag hade gillat den 6 juni, helt klart. =)

      Radera
    3. Jag vet förresten inte, det kan ju hända att de meddelar barnbesked även om det är heldag i Sverige. Det är väl Taiwans helgdagar man får hålla reda på kanske om man ska veta vilka dagar som det inte kan bli :)

      Radera
  11. En till gissning:
    11 augusti 2017, pojke, 2 år vid barnbesked. =)
    Lycka till! Louise

    SvaraRadera
  12. Oj svårt! Spannet är ju så stort på när det kan bli. Men jag gör ett försök :)

    En pojke på 17 månader tror jag att det blir. BB samtalet får ni den 12 januari 2017. Fast jag hoppas på mycket tidigare såklart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen svårgissat! Är inte som att pricka in en dag nära "BF"-datum :) Men tack för din gissning!

      Radera
  13. Oh sånt här är juh riktigt skoj!
    Ni får bb den 16 juni 2016
    Det är en underbart rund och go pojke
    Han är 6 månader

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, visst är det!
      Tack, tack för gissningen :)

      Radera
  14. Så roligt med gissningsleken! Jag gissar på 23 februari 2017, en pojke, 23 månader vid bb. =)
    Du skriver att du ser dessa gissningslekar i gravidbloggar titt som tätt - kan du rekommendera några? Vilka följer och gillar du?
    Kram! Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag följer faktiskt inga gravidbloggar just nu, det är rätt länge sedan så jag kan inte direkt komma på nån jag rekommenderar. Sedan har man ju också haft vänner som bett en gissa på Facebook etc.

      Däremot finns det några stora jag följer som ju både varit gravida och blivit mammor; Blondinbella, Elaine Eksvärd, Underbaraclara och Ebba von Sydow.

      Tack för gissningen!
      Kram

      Radera
  15. 25/8 2016 då Louise och Lovisa har namnsdag, tror ni får en pojke som är ca 11 månader :) Kram från ett namnsdagsbarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh spännande gissning! Tack! Vi får se hur nära du kommer :) Kram!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina