fredag 16 oktober 2015

Inte så direkt, direkt

I slutet av arbetsdagen var det rätt mycket som skulle klaffa och det blev en rejäl kalldusch när jag såg sms:et från mannen en kvart innan arbetsdagens slut; "Fan, inga bilder i dag heller".

Vi är båda så frustrerade, trötta och arga. Det där med "direkt" i namnet Fujidirekt verkar minst sagt vara en sanning med modifikaiton. Morr.

Jag var i en tunnel av jobb, orkade inte ta in det kollegorna sa utan bara gjorde mitt den sista kvarten och begav mig hemåt. Var nära att bryta ihop, men fick fram ett "trevlig helg" med nöd och näppe. Det blev gråtfest i bilen i stället. Måndag ligger oceaner av tid bort i detta sammanhang. Det var ju i kväll som vi äntligen till slut skulle sitta tillsammans med varsitt glas rött och albumet. Pyssla, kramas, bli färdiga. Men nej.

Efter gråtfesten och tidskonstaterandet tog jag och maken oss i kragen. Vad går att göra åt detta? Jo, i morgon är det jag som beger mig mot Västerås (Tobias jobbar) och där expressframkallar jag bilderna hos någon fotobutik. Visst, vi får antagligen bilderna från Fuji-inte-så-jävla-direkt på måndag. Men på det här sätter får vi iväg dem till organisationen redan på söndag.

En dag, en vecka, hit eller dit, tänker nog många. Det hade säkert jag också kunnat tänka om jag inte varit på denna sida stängslet. Det gör så innerligt, förbannat ont att vänta. Då trivs vi bättre med att göra något åt saken snabbare. Skönt! Dessutom blir det kompisträff och mammabesök i samband med lördagstrippen. Inte tokigt!

6 kommentarer:

  1. Usch ja.. finns inget så jobbigt som denna väntan :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa. Men nu är bilderna hemma! Bara resten av väntan kvar ;)

      Radera
  2. Hej!
    Har du varit inne och dubbelkollat dina användar uppgifter på Fuji ? Jag beställde nyss och fick korten 2 dagar efter beställningen. Tur var att jag hade dubbelkollat för de hade min adress sen 3 adressändringar tillbaka.
    Bara ett tips! Finns ju inget värre än väntan!
    Förresten vilken spännande resa ni har framför er! All lycka!/ Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade rätt adress. Jag mejlade Fujis kundtjänst i onsdags. Två timmar senare fick jag mejl av Postnord att bilderna var på väg. På torsdag mejlade Fujis kundtjänst och skrev att de skickats på torsdagen. Så det verkar ha blivit lite rörigt. Men nu är ju bilderna hemma ändå, via Västerås :) Ja, det är en vansinnigt spännande resa! Tack för lyckönskningen <3

      Radera
  3. Lina, jag har ju följt din blogg ett tag och idag när jag läste dina senaste inlägg blev jag så rörd och glad. Jag började nästan gråta för det är så spännande att följa er resa för man vet ju att det blir ett lyckligt slut. Snart har ni ert barn!! Så underbart! Kram, Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så gulligt skrivet av dig! Kram tillbaka!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina