torsdag 15 oktober 2015

Pys, pys ...

Inga bilder i lådan i dag heller, rapporterar inneboende hemifrån. En halv arbetsdag kvar att ta sig igenom när lunchen nu lider mot sitt slut. Men skönt att inte komma hem och starkt tro att bilderna ska ligga i lådan. Har hellre den här pysande sorgen.

Har däremot fått mejl igår om att bilderna skickats, så i morgon ska de väl hitta fram.

Tack för all omtanke, förresten. Känns halvfånigt att känna så här, en dag hit eller dit. Men man längtar ju så och väntar ju så.

6 kommentarer:

  1. Men va arg man kan bli när man väntar på posten sådär!��!! Du är juh gravid i hjärtat, klart känslorna härjar hej vilt m dej. Hoppas bilderna hittar lådan imon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är frustrerande att inte kunna påverka det på nåt sätt. Imorrn hoppas vi <3

      Radera
  2. Hej Lina!
    Jag måste bara fråga för att du verkar vara så stark: hur orkar du med sådana nyheter som att prinsessan Sofia är gravid? Jag vet, det låter fånigt men jag blir så nedstämd av sådant... Nästan irriterad. Igår, på mitt jobb, basunerades nyheten ut och jag kunde inget annat än att tänka jaha, för vissa/de flesta går det lätt. Direkt efter bröllopet och bröllopsresan. Allt som planerat. Sedan skäms jag inombords för dessa tankar. Hur fixar du allt det här så galant?
    Jag och min man är också inne på adoption nu. Vi har varit ofrivilligt barnlösa i drygt fyra år. Men när dessa tankar dyker upp tvivlar jag på mig som människa. Är jag ens mogen att adoptera/bli mamma? Jag kan till exempel fortfarande vara arg över min kropp för att den "vägrar" bli med barn... Det är så barnsligt tänkt, jag vet. Kanske kan du berätta lite hur det går för dig i liknande situationer och hur du jobbade för att komma över missunnsamheten? Du har ju så kloka funderingar.
    Lycka till med allt. Hoppas bilderna finns i brevlådan idag! <3
    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Jag är också ofrivilligt barnlös men pågrund av mediciner som inte går att kombinera med graviditet och utan medicinerna blir jag väldig sjuk :(
      Det är så svårt det där, man vill glädjas med andra utan missunsamhet, jag försöker tänka att även om alla slutade få barn så skulle vi vara barnlös ändå, så det skulle inte ändra mitt liv.
      Så jag försöker vara 100% glad när mina vänner får barn men jag tillåter mig också att vara ledsen och besviken för att inte vi får möjligheten att bli förälder, den ena känslan måste inte utesluta den andra, men det är en process och det är svåra saker att hantera. Du ska inte skämmas för dina känslor, alla känner nog så ibland (varför för den men inte jag känslan) gällande olika olika saker.
      önskar er lycka till ❤️
      /Maria livs-tankar.bloggplatsen.se

      Radera
  3. Säger det igen, vänta är inte roligt; det är så frustrerande, man kan själv inget göra för stt skynda på, utan bara vänta, det är otroligt tålamodsprövande :(
    Hoppas era bilder kommer IDAG! /Maria livs-tankar.bloggplatsen.se

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppen Maria! Bilderna dök inte upp idag. Suck! Nåja, bara ha gråtfest och ta sig i kragen efter det. Kram!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina