onsdag 20 januari 2016

Asiatiska veckan

Jag återupptar det asiatiska mat-temat lite. Tidigare i veckan bjöd vår gode vän Robin på koreanskt. Det är tredje gången och han imponerar mer och mer för varje gång! Denna vända fick jag med mig två matlådor av detta dessutom. Mycket, mycket uppskattat.

Precis som tidigare fick vi kimchi. Jag älskar det mer för varje gång, kan inte sluta ta lite mer hela tiden. En sked, en till ... Sedan blev det tofu med chili och som kronan på verket: risbollar med sjögräs och grönsaker. Yummie! Jag gillar sjögräs när man äter sushi, men det kan lätt bli lite mycket och konstigt med hela den stora biten. Därför var det uppskattat med risbollar, där sjögräset i stället är strimlat i mindre bitar. Risbollarna balanserade dessutom upp det starka riktigt bra. För starkt blir det. Puh!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina