tisdag 5 januari 2016

Boklöfte håller i sig

Nästa bok på gång!
Tobias skrattar åt mitt nya "väntanslöfte" att läsa en bok i månaden. Han tycker det låter som en stressig läxa när jag bestämmer mig för att ta tag i en annan bok, och därmed göra ett avbrott i tegelstenen Astrid Lindgren-biografin, för att den andra boken ger mig ett andrum att hinna klart plus att tegelstenen inte fick plats i väskan. Ängeln på Malmskillnadsgatan, skriven av Elise Lindqvist och Antima Linjer, läste jag ut i ett nafs i Stockholm så nu har jag läst månadens bok. Den var okej. Gripande, men tror att jag nog hellre skulle lyssna på Elises sommarprat som nog kan beröra ännu mer. Får ta och göra det vid tillfälle.

Nu tänkte jag egentligen fortsätta med Astrid Lindgren-biografin, men så hände något på Centralstationen i fredags. Jag såg att min favoritförfattare Marian Keyes kommit ut med en ny pocket. Vilken lycka! "Kvinnan som stal mitt liv" heter den. Jag preciiis börjat läsa den så smått, vet inte riktigt varför det dröjde några dagar. Men åh, så jag ser fram emot att slukas av den. Jepp, höga förväntningar.

Förresten så är ju idén "En bok i månaden"-löftet till mig själv nog det enda jag tagit seriöst på sedan första kömånaden. Träningen hoppas jag komma i gång ordentligt med när jag slutar chefa snart och känner att jag faktiskt kan lägga undan mobilen helt och hållet på fritiden och inte minst gå hem när arbetsdagen är tänkt att sluta. Det har jag inte riktigt känt stor del av tiden.

Så var det att laga taiwanesiskt då … Vi ska väl försöka få till några dumplings snart. I Stockholm googlade vi efter något taiwanesiskt ställe att käka på. Vi fann ett, men det enda vegetariska på menyn var dumplings och en vårrulle och det var inte riktigt vad magen kurrade efter just då. Får bli en annan gång.

Som slutkläm vill jag ändå säga att läsningen är en rätt bra distraktion i denna väntan. Ett pålitligt mål, på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina