söndag 10 januari 2016

Fem saker jag trodde jag skulle slippa som barnväntande

Här är några saker jag trodde att jag skulle slippa när jag väntade barn:



1. Tömma kattlådan. Verkar bara vara riskfyllt för den som är gravid, inte alla som väntar barn. Typiskt.
2. Mens och den fruktansvärda värk som hör till. Nej och nej, fortsätter dyka upp en gång i månaden.
3. Bry mig om preventivmedel. Oh, du ljuva ironi. "Hej barnmorskan! Jag skulle behöva preventivmedel, för jag väntar barn".
4. Bära tunga - och många - saker. Här verkar samma princip tillämpas som vid punkt ett, noterade jag när jag hjälpte en kompis med ett flyttlass häromveckan.
5. Bry mig om att träna. Nope. Behöver ha åtminstone några muskler i form om jag ska orka bära en, kanske, tvååring och när jag inte bär, kanske, tvååringen svettigt springa efter.

Någon annan barnväntande som kommer på fler saker som passar in på listan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina