tisdag 19 januari 2016

"Om du låg i min mage nu ..."

I dag har vi köat i tre månader, troligen är det ett gäng månader kvar innan vårt barn är hos oss.


Dessa rader skrev jag i söndags i vår längtansbok:

Avesta, söndag 17 januari 2016
Klockan 19.30

I morgon har vi stått i kö i 13 veckor, på tisdag tre månader. Om du låg i min mage nu, så hade det troligen börjat synas lite att vi väntar dig. Kanske hade vi också hunnit med att få se dig, med hjälp av ett ultraljud. Då skulle vi nog också fått ett datum, när du beräknades komma till oss.
Men vår väntan är tyst. Ingenting vet vi om hur länge det dröjer. Lite syns ändå att du är på väg. I dag har vi köpt några leksaker och möbler till dig. Jag har satt ihop din fåtölj. Katterna verkar gilla den och en låda som är din. Kom hem, lilla vän, vi längtar så.

4 kommentarer:

  1. Vi längtar med er. Kram farmor och farfar.

    SvaraRadera
  2. Så värdefull den kommer att bli för er och ert barn! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint skrivet! Det kommer vara fantastiskt för er och ert barn att ha sen och läsa i framtiden :)

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina