torsdag 26 maj 2016

Första poddavsnittet ute

Nu ligger första delen i min och Jessicas podd äntligen ute, bland annat på fagersta-posten.se.
Podden hittar du här. Jag är så glad att vi fått chansen att nå ut med detta via våra respektive nyhetskanaler – och att vi tog chansen. En nypa mod krävs, ändå. Teknikstrul gjorde att den inte fungerade som mp3-fil, det är synd. Men huvudsaken är att vi i alla fall fick ut den. Hoppas ni vill lyssna. Nu när avsnittet är publicerat är jag alldeles för nervös för att göra det!

2 kommentarer:

  1. Tack för både podd och krönika! Roligt också att höra din röst efter att ha läst din blogg ett bra tag! Jag blev berörd av era historier i podden och kände igen mig i det du berättade om, tex det dubbla i att samma dag få ett tungt besked och få veta att ett barn har fötts.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jättevarsego! Det var så lite så :)

      Det finns ju ytterligare dubbla känslor som kan bli, som när vänner eller bekanta blivit gravida bara så där "poff" medan en annan sliter i ivf-träsket eller inte ens hunnit dit för att man står i kö.

      Nu våndas jag också lite över hur jag kommer reagera nästa barnbesked som kommer från "vårt" barnhem och det inte är vi som får det. Liiiite avundsjuka eller bara ren och skär glädje för dem som får lyckobeskedet? Jag vet helt ärligt inte … Vi får (kanske?) se!

      Ständigt mantrat som gör att känslorna lugnar sig ändå (glömde jag nämna i podden!): Det är ju VÅRT barn vi vill ha. Ingen annans. Vi blir inte mer föräldrar för att någon annan inte blir det.

      Tack för dina fina ord.

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina