söndag 15 maj 2016

Så går hela veckan

Visst deppar jag ofta över barnlösheten och den till synes stillastående adoptionsprocessen, har nära till tårar. Men när jag tittar tillbaka på denna vecka så har den i det stora hela varit ljuvlig fylld med miniäventyr.

Ja, det började egentligen redan förra helgen, med att komma bort en stund. Jag åkte till min pappa och farmor i Öjebyn. Där blev det avkoppling och paltkok (följt av tillhörande paltkoma). I samma veva började jag planera min stundande 30-årsfest med temat "30 and fabulous" och kände äntligen att den börjar ta form. Det blir öppet hus, förhoppningsvis utomhus, med snittar, bubbel och fika. Smålyxigt och avskalat. Skönt också att inte ha nån röjarfest (hej tant) utan köra på under dagen för blandade åldrar. Hurra! Jag längtar efter att jämnt. Och törs man säga, ens tänka, de magiska orden att detta blir min sista födelsedag som icke-mamma?

30 and fabulous-inspiration och paltkok
Så fick jag feeling och bokade in mig på fem träningspass den här veckan. Jag har inte gått på ett enda! Men det har varit fullt legitima anledningar såsom trädgårdsmöbelsjakt, kompishäng, speedwaytisdag, ölprovning, trädgårdsmöbelsskruvning, inflyttningsfest med huvudbonadstema etc. etc.

Den här veckan gör jag gärna om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina