måndag 8 augusti 2016

De fyra årstiderna


Jag har plockat vinbär och hunnit slänga för att jag glömt att jag plockat dem. I morse när jag gick ut till bilen för att köra till jobbet blåste höstvindar och utanför fönstret hemma igen dignar äppelträdet av frukt. Ja, med våra snart tio månader i Taiwankön har vi definitivt tagit oss igenom alla årstider och de nyanser som hör till.

Jag förstår att andra semesterperioden inte är slut ännu men för mig är sommaren i mångt och mycket förbi och snart är hösten, årstiden när vi började vänta, helt och alldeles tillbaka igen.

Det kom inget samtal i dag heller. Men i vecka 42 måste man väl ändå bli igångsatt?

4 kommentarer:

  1. Följer din blogg och eran längtan �� Kom på mig själv att tänka att erat framtida barn lever därute nånstanns nu och längtar efter er. Även om tiden säkert stundtals står stilla för er är framtiden snart här. Snart är ni den familj ni drömmer om, jag känner det på mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppen och de fina orden <3

      Radera
  2. Åh jag håller mina tummar så hårt att ni får ert samtal snart!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina