onsdag 14 september 2016

Den gemensamma nämnaren

I jobbet har jag kommit i kontakt med en man som är ungefär dubbelt så gammal som jag och jag har väl tänkt att vi antagligen inte har särskilt mycket gemensamt. Tji fick jag!

Det kom fram att han har en dotter genom adoption och sen att han och hans hustru gått igenom provrörsbefruktning, i Falun, och då fick tvillingar i slutet av 1980-talet(!). 

Riktigt coolt vad samtal kan leda till tycker jag.

Ett PS.
Det påminner mig också om att vi som blir familj genom adoption, eller provrörsbefruktning, inte kan sättas in i samma fack utan bär på just våra unika erfarenheter och tankar. Det är liksom både och, det där. Det finns en gemenskap, men inte någon mall för hur vi är eller ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina