torsdag 13 oktober 2016

Ny laddning på väg i brevlådan

Jag har inte varit in och tittat till kontot på länge och reagerade ovanligt nog med det tillfredställande "Oj! Har man fått lön nyss?". Det har man inte! Jag hade bara lite mycket pengar på just privatkontot, varav drygt två tredjedelar fördes över till sparkontot så snart jag hostat upp pengar till räkningarna.

Nu sitter jag här med några tusenlappar kvar att med gott samvete använda till något om jag vill de närmsta 1,5 veckorna innan nästa inkassering och direkt börjar jag surfa efter vad som kan vara trevligt att inhandla till barnkammaren eller barngarderoben. Det finns ingenting annat jag vill använda pengarna till, förutom andra adoptionskostnader möjligen men där börjar vi vara i hamn på sparkontot. Det är skönt, för snart försvinner chefstillägget som både jag och maken haft en period.

Så nu har jag beställt lite smått och gott för en femhundring. Vad det blev visar jag förstås när det landat i brevlådan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina