onsdag 9 november 2016

Att fastna i ett steg

Kontraktet landade inte hos Barnens Vänner i dag och jag bröt ihop en stund på jobbet. I den stora processen är det en så liten grej, men just nu är det fruktansvärt jobbigt. Ett bakslag, känns det som. Det blir ju en kedjereaktion som är så frustrerande.

Det går inte att hoppa över ett steg tillfälligt för att sedan backa tillbaka utan vi måste beta av det bit för bit. Eftersom vi behöver en ny NP-person som inte kommer hittas nästgårds är det inte lönt att vi börjar leta efter denna förrän vi vet att kontrakten är på väg hem till oss och vi kan bestämma en dag och tid. Det är också bara att hoppas att jag kan vara ledig några andra dagar än de som jag fått okej för när vi väl kan ta oss till utrikesdepartementet och Taipei Mission.

Vi hade verkligen förhoppningar om att våra papper redan skulle ha varit på väg till Taiwan nu. Tiden tickar på medan vi står där vi står. "Men vi har i alla fall Hanna", säger Tobias. Ja, vi har ju det. Lilla, älskade Hanna.

Presidentvalet orkar jag inte ens kommentera i dag.

8 kommentarer:

  1. En kram från mig ❤. Svärisen.

    SvaraRadera
  2. Åh! Förstår verkligen <3
    Vi hade bråttom med tvillingarna 2s kontrakt och satt som på nålar. Åkte tom. till Piteå och hämtade kontrakten och sedan till Umeå och NP och sedan hem till Lycksele.
    Hoppas det löser sig för er och att kontrakten kommer i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Ja, hade vi haft liiiite närmare till Piteå hade jag nog nästan släppt allt och åkt! Men nu håller vi tummarna för att pappren hittar till oss imorrn ändå :)

      Radera
  3. Jag vet! Det är galet frustrerande! Varje dag är som en evighet och man blir så arg och frustrerad över att vara beroende av så många andra och inte kunna påverka allt själv. Håll ut! Snart är ni där <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppen, rara du. Så skönt med andra som känner igen sig <3

      Radera
  4. Det är så jobbigt och energikrävande att fastna sådär. Och ännu ner när man måste förlita sej på andra.... styrke kramar till er båda och hoppas att det börjar rulla på med full fart med papprena snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst äääär det. Stort tack! <3 Nu ska jag in och läsa din blogg, såg att ett spännande inlägg dykt upp ;) Kram!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina