söndag 13 november 2016

Morgonrock åt far

Igår fick jag och Tobias uppleva en helt fantastisk dag hemma hos två av våra goda vänner och Hannas blivande bästis. Den måste jag få berätta om vid tillfälle. Det blev ett minne för livet. Ni kanske anar vem huvudpersonen för denna ljuvliga dag var när ni får en sneak peak här:



Eftersom det är fars dag i dag, Tobias första, så har vi firat det en smula. Tobias såg en glimt av paketet (mjukt, stort), så han har gissat på en morgonrock hela veckan. Så när jag kom in med frukost på sängen så frågade han efter sin morgonrock. Så kaxig, hehe, men så hade han ju ganska rätt också. Jag beställde varsin morgonrock åt honom och Hanna i present. Eftersom Tobias gillar Star Wars (årets underdrift?) så blev det en Jedi-morgonrock åt far och en Yoda-morgonrock åt dotter. Nästa fars dag kan de matcha varandra i sina outfits tänker jag, om det visar sig att Hanna gillar sin morgonrock lika mycket som pappa tycker om sin!

Jag tänkte göra en halvlyxig frukost på sängen men vi hade gammalt kaffe i perkulatorn, sur yoghurt i kylen och noll ägg. Så han fick en ostmacka, en ljuvlig muffins från igår och ett glas mjölk. Jag får jobba på det där alla kommande fars dag som stundar. Planerar redan för att jag och Hanna steker pankisar. Tänk förresten att när det är mors dag i slutet av maj nästa år, så kan vi mycket väl vara i Taiwan! Men vi hoppas förstås ha hunnit hem tills dess.

Jag vill skriva något djupsinnigt. Att jag vet att Tobias kommer bli en helt fantastisk pappa, den bästa, och så är det ju men jag kommer inte riktigt längre än så. Jag är bara så glad att få dela livet och föräldraskapet med just honom.

2 kommentarer:

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina