lördag 4 mars 2017

Barnbokstips från rean

Den här boken snubblade jag över i vår lokala bokaffär här i Avesta. Jag blev rörd eftersom den är så fin. Sedan kändes det väldigt kul att vi hitta denna bok och ytterligare några som kändes genomtänkta vad gäller mångfald. Så kändes det ju definitivt inte när jag var in för ungefär ett halvår och delgav butiken mina synpunkter om det. Jag vet inte om det var det som fick dem att ta in en större mångfald i barnbokssortimentet. Men ett riktigt lyft har skett och det känns förstås toppen!



Min nya familj är skriven av Renata Galindo och handlar om en familj som blir till genom adoption. Väldigt gullig, kärleksfull och vardaglig. Jag hoppas att Hanna ska gilla den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina