torsdag 31 augusti 2017

När Doddo fick en puss


Jag har lagt upp ett Hanna-klipp på instagram som är lite "Jag dör söthetsdöden", om ni frågar mamman. Det är ett gammalt klipp på när Hanna pussar babblarna Bobbo och Doddo. Nu har Hanna chans att vinna en megastor Babblarna-figur, så det måste vi ju försöka oss på och det är därför jag laddat upp det! Vill ni kika på klippet och några rader jag skrivit så kan ni klicka här (sen trycker man på play-knappen i bilden, pappa och farmor).

Apropå klippet så märkte vi från början när vi fick Hanna att jag fick tillbaka min Gällivaredialekt! Annars brukar jag bara ha den i telefonsamtal med släkten uppifrån. Dialekten är varmt välkommen men tror den försvunnit nu, svårstyrt. Jag vet inte om det kanske hade att göra med att dialekten funkar väldigt bra när jag vill vara pedagogisk och prata tydligt. Kändes som en festlig iakttagelse hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina